NoMad prin Guadeloupe

 

igwa         Daaa… cum spuneam in articolul anterior NoMad echipa de doi, adica Allen si Eu=Dan am fost selectati la un concurs de aventura in Guadeloupe alaturi de alte 19 echipe de prin toata lumea. Cred ca cea mai grea parte din concurs a fost selectia asta si toate formularele ce trebuiau completate. Noroc ca am avut un sprijin serios si de specialitate din partea Crinei photo-reporterul nostru, legatura noastra cu media si cu lumea ….dar sa ma opresc aici pentru ca ea are mai multe merite pe care nu le pot inventaria eu cel mai bine J

 

;)

Hai sa o luam impreuna inginereste si sa va zic ce am invatat si trait.

Pe langa faptul ca Guadeloupe este de un exotism de ti se face pielea de gaina, am aflat ca este o insula descoperita de Columb in a 2-a sa expeditie (cam pe vremea lui Stefan), ca desi este la capatul lumii este teritoriu francez, deci in Uniunea Europeanaaa si se plateste-n euro…. Ca e una din cele mai civilizate insule din Caraibe si te poti plimba prin sate fara sa ti se intample nimic rau. Ca aici creste si minunatul fruct carambol la furatul caruia am fost precum la cirese in Romania. Ca poti sa mergi cu 15 abonamente bussiness de la vodafone, sa faci schimb de mailuri amabile cu ei inainte de calatorie ca sa-ti spuna tarifele convenabile, sau sa vorbesti la telefon cu gagici mieroase care toate-ti par gina pistol ….In momentul in care ajungi pe insula poti sa te speli cu toate astea pe cap fara sampon si tot faci clabuci de draci si-ti vine sa omori primul pestisor colorat care-ti iese in cale.

Toate cele 3 companii telefonice pe care le vedea telefonul meu vechi si chior nu aveau treaba cu vodafonul si nici vodafonul cu ei. Astia nu au semnat vrodata vr-un contract… Hai sa zici ca aceste companii de telefonie locala sunt pline de surferi poeti si dansatoare creole voluptoase, care-s mai mult preocupati de placerea vietii decat de uitarea ei, dar fetele noastre elegante care muncesc peste program intr-o companie atat de serioasa n-au avut grija sa acopere si ele pamantul asta ce devine din ce in ce mai mic. Probabil ca mai lasa asa putin dezvelit din el, sa dea bine, de parca ar fi un san in timpul unei negocieri importante.

 

Daca m-as fi dus la plimbare cred ca-mi era bine fara zumzanitul telefonului, sa aud doar creola asta de neinteles si ritmuri de tobe. Dar telefonul si abonamentul nelimitat fac parte din echipamentul obligatoriu ca sa poti sa fi salvat daca esti ranit sau pierdut prin padurea aia tropicala, pe stancile de pe coasta sau pe undeva pe mare.

 

 caiac11

 

 Gata cu telefonia, o sa le trimit un mail de mmmo..ultumire  poate-si maresc si ei profiturile extinzandu-se intr-o lume mai frumoasa. Poate asa aud si ei despre competitiile de aventura si cu ce se mananca sau mai bine zis cu ce se sufera J.

 maraton inot 

 

Revenim la Guadeloupe…. Doamne, pana si numele asta se plimba frumos pe limba.

In Gua-de-lou-pe a fost IGWA. Asa se numeste concursul asta interesant. Organizatorii au selectat echipe din toata lumea pentru a promova zona. Dar n-a fost un concurs standard de adventure race, caci au bagat multe probe noi cu sporturi care se practica pe insula, sa te introduca mai mult in atmosfera. Deci oricat de adventure racer ai fi fost plecai aproape de la zero cand te puneau pe surf, windsurf, scufundari dupa tot felul de indicii, golf, tras cu arcul, sau cultural hunting prin satele guadelupezilor. In principiu regula era care invata cel mai repede. Bineee… mai erau exceptii printre noi, niste australieni care fusesera nascuti pe surf si niste gudeloupezi care fusesera conceputi pe aceasi placa, poate cu un aport de fum dulceag caci i-am facut la alergare 😉

 igwa-3621

Lasand fumurile … a fost o competitie cam solicitanta. Timp de 7 zile ne-am trezit pe la 4.30 si am concurat pana noaptea tarziu alternand tot felul de probe. Inainte de culcare primeam programul pentru a doua zi cu echipamentul obligatoriu pentru fiecare proba… distantele, hartiile care trebuiau pregatite adica 25 de pagini pe zi cu instructiuni.

 

Probele de alergare erau in etape scurte ~15km, dar dure. Era alergare pe coasta si stancile erau foarte ascutite in unele locuri ceea ce facea ca prima greseala sa fie si ultima cum s-a intamplat cu echipa Germaniei. Daca scapai de stanci dadeai peste nisip afanat ce te facea sa crezi ca alergi in gol. Daca scapai si de nisip dadeai de o vegetatie sufocanta, greu de parcurs care-ti sfasia pielea si imbracamintea.

Dupa ce-ti faceai setul de zgarieturi, taieturi, julituri imbibate cu nisip, transpiratie si crema protectoare intrai rapid la murat intr-o proba de scufundari dupa indicii sau la vr’un maraton de inot in mare, fapt ce a facut-o pe Crina sa inteleaga mai bine sportul asta si sa ne intrebe: Auziti ma? Da’ de ce nu va omoara direct? Mi-a dat tema de gandire, dar am ramas tot la intrebarile mele …caci se intampla ceva ciudat cu picioarele noastre… gleznele se umflasera ca si cand ar fi fost luxate si nu stiam exact cauza, poate doar terenul foarte accidentat..? alt semn de intrebare era pus de ranile care se vindecau mai greu oricat de atent le tratam.   

 spre vulcan

Au fost si probe de alergare in interiorul insulei unde sunt munti cu altitudini pana la 1450m si aici am alergat in jurul vulcanului activ La Soufriere care fumega. Alergarea s-a terminat cu un botez/balaceala in apele termale de la poalele muntelui, un fel de cloaca a la Herculane dar mai mare si mai mishto.

 

Probele de caiac si ele spectaculoase datorita peisajului, intensitatii si ritmului sustinut nefiind ca-n Arabia unde vasleai zile intregi si vedeai doar apa. Aici era o chestiune de ore sau cum a fost in ultimul sprint, de minute.

 

In zonele populate ne asteptau la start si finish copii din scolile oraselor/satelor parcurse. Aveau temele lor…sa descopere din ce tari suntem, sa tzipe galagios la start sau sa-ti puna o intrebare neviovata cu ochi cristalini. Oricat de epuzati eram, interactiunea cu ei ne restarta ziua.

 )

Scufundarile si snorkelingul mi-au placut cel mai mult. Atata claritate a apei, atatia pestisori colorati sau camuflati, broasca testoasa…coralii… aproape ca uitai sa mai iesi la sprafata. Unele din rezervatiile in care ne-am scufundat au fost descoperite si inventariate de exploratorul Jacques-Yves Cousteau care cica avea acolo sub apa si un bust ridicat sau mai bine zis scufundat in cinstea lui. Eu nu l-am vazut, ca eram prins cu pestisorii aia de care va ziceam. Comandantul Cousteau este celalalt comandant care mai aparea la televizor inainte de 89 pe langa Comandantul Suprem. Si cred totusi ca lui Cousteau i-au fost dedicate mai multe cantece. Numai Jean Michel Jarre i-a dedicat un intreg album “Asteptandu-l pe Cousteau” exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=GQsjTbWDln0&feature=related  

Dupa scufundare trebuia sa raspunzi la intrebarile din formulare sa-ti folosesti si capul nu doar brandul.

 

N-o sa povestesc acum fiecare proba in parte caci devine prea tehnica discutia. O sa punem pozele si poate mai adaugam comentarii si raspunsuri sau poate mai scrie Allen ca se pricepe.

 

Important e ca pe insula asta esti pe alta lume, ca are savoare, multa viata, muzica si fructe, ca am vazut cele mai frumoase locuri de acolo intr-un mod activ si nomad J, ca am cunoscut oameni cum nu-s obisnuit sa cunosc, ca m-am bucurat de ei si cu ei, am invatat si am redescoperit, descoperit si explorat, ca nelinistea mea referitoare la integrarea in anumite parti ale societatii, mi-a adus bucuria ca nu-s parte inca din ele.

Important mai e ca la 2 avioane distanta tzup, tzup cu escala la Paris la Otilia unde esti ca acasa in echipa de schi, sau ca in bratele unei surori dragi care ti-a lipsit toata viata, ajungi intr-o insula/supa de fructe cu umiditate crescuta, dar nu foarte f. calda, cu nopti mult mai placute decat ale noastre vara, fara tzantari, fara 3 banane la 10 mii, fara calcat in picioare pe plaja, cu inghetata facuta de mana la fata locului, cu nuci de cocos dupa care sa se urce Nick razand ca un copil, sa le desfaci tu si sa le bea altii, cu un teren de fotbal denivelat pe care creste un gazon ciudat cu ramificatii ca un palmier micutz pe care poti sa si calci ;).

 

Cred ca am muncit si suferit mult pentru locul 7 in concursul asta si ma bucur sa impart experienta asta cu tine, cu voi, cu Allen.

Acum suntem si locurile prin care am fost, si oamenii pe care i-am cunoscut, si echipele cu care am concurat si ne-am aliat uneori.

 

Ma opresc aici sa recuperez somnul. Maine merg la birou. E blocaj pe dn1 si s-au aprins luminitele de sarbatori prinzandu-ma iar cu nisip in papuci fara sa stiu ce fac de revelion.

Inca mai am intrebarea Crinei in minte: De ce nu va omoara direct? Si ma uit prin camera la masca, tubul, labele de inot, hamul, trusa medicala si tot echipamentul inca imprastiat pe care abia asteapt sa-l scot din nou.

 

 O selectie momentan haotica a pozelor si filmelor se gaseste aici:

http://community.webshots.com/slideshow/569119833FJYhYE?mediaPosition=1

Daniel Sardan

 

~ de Sardan Daniel pe Decembrie 8, 2008.

10 răspunsuri to “NoMad prin Guadeloupe”

  1. daaaa….ce pot sa mai zic?! 8->

  2. 🙂 bravo voua, inca o data

  3. de fapt Johnny a zis asa (nu ma pot abtine):

    gioni: cat de tare
    roxu: :d
    roxu: ai vazut si poze?
    gioni: acum ma uit
    roxu: 🙂
    gioni: deci allen e..
    gioni: de vis
    roxu: ^:)^
    gioni: e eroul meu 😀
    gioni: nu o sa il mai cert niciodata :))

  4. Bravo !
    Da cum le gasiti ma concursurile astea, cat despre intrebarea Crinei … mi se pare de referinta 🙂
    Hai poate ne vedem la un ski iarna asta .

  5. Supertare, sper sa avem ocazia sa ne zici si LIVE. Keep walking!

  6. Incercam joi seara poatea asa returnam si echipamentul imprumutat. 😉

  7. f. tare ! felicitari !

  8. URAAAAAA! felicitari!

  9. Sunt tare mandra de voi si imi place extrem de mult atat ceea ce ati scris, cat si fotografiile! Fata de Carpathian Adventure, e un pas urias! Felicitari tuturor!
    Urania

  10. […] nu apartine niciunei categorii.Tag: info   Baietii s-au intors din Guadeloupe; cica nu sunt papadii pe […]

Lasă un răspuns

 
